Карађорђевом улицом возила би требало да крену 1. септембра. Циљ је да до тада радници уреде коловозне траке и поставе трамвајске шине. – Како су радови, који су почели у новембру, орочени на 425 дана, у току јесени и зиме ће се сређивати тротоари и кеј.
То значи да ће од почетка школске године трамваји 2 и 11 поново да пролазе редовном трасом, али и да ће аутомобили у Карађорђевој после више месеци коначно моћи да користе све саобраћајне траке.
– Све активности извођача радова усмерене су на изградњу саобраћајнице, управо зато што је отварање Карађорђеве улице за саобраћај планирано за 1. септембар. Уређење Савског кеја очекује се да буде завршено у оквиру укупно уговореног рока, односно 425 дана од увођења извођача у посао – наводе за Политику у Дирекцији за грађевинско земљиште.
Како је конзорцијум предвођен „Енергопројект нискоградњом” у посао уведен крајем новембра, они би Карађорђеву требало да напусте до краја јануара.
Радници и више грађевинских машина распоређени су дуж читаве трасе од моста до Париске. У зависности до деонице обављају се ископи, равна се терен, насипа…
На и даље песковит и земљани терен већ су постављени стубови, који ће, по свему судећи, бити део контактне трамвајске мреже. Између њих већ је стављен и калуп за изливање бетона и уградњу шина. Оне су, као и бројне палете гранитних плоча за Карађорђеву, увелико допремљене на терен.
– У току су радови на изради саобраћајнице. То подразумева ископ, замену материјала и насипање трупа саобраћајнице. Истовремено се изводе преостали радови на повезивању водоводне и канализационе мреже. До краја је потребно да се поставе и све планиране инсталације електро и контактне мреже, телекомуникационих каблова, конструкције трамвајске баштице, да се уграде колосеци, јавно осветљење, саобраћајна сигнализација и опрема – прецизирају у Дирекцији.
Прочитајте још: Зашто су остали у мраку? Невоље шест бисера архитектуре.
Траке за трамваје и јавни превоз биће у средини, а са стране ће бити по једна саобраћајна трака за сваки смер, са обостраним тротоарима и бициклистичком стазом. Трамвајска пруга, која се обнавља и преуређује све до окретнице код Калемегдана, непосредно иза Бранковог моста ће бити измештена ка Сави.
Тиме ће се добити више простора за пешачки саобраћај уз постојеће објекте у Карађорђевој. То ће бити управо и једна од главних промена на коловозу. Трасу трамваја користиће и возила за јавни превоз да би се убрзао проток саобраћаја. Будући тротоари и стазе биће проширени и поплочани новим застором. Пешачком делу, односно проширеном тротоару, припашће и део коловоза којим се тренутно привремено одвија саобраћај у Карађорђевој (са десне стране уз зграде подно Бранковог моста). У зони Капетаније уз саобраћајницу је предвиђена и ниша за аутобусе, којима ће се превозити путници са туристичких бродова од пристаништа ка центру.
УРЕЂЕЊЕ КЕЈА ПОСЛЕ 1. СЕПТЕМБРА
Деценијама неугледни Савски кеј биће преуређен од Бранковог моста до краја Бетон хале на површини од око један хектар. Биће уређене зелене површине, пешачке стазе и дечје игралиште, док ће бициклистичка стаза дуж целог потеза бити ширине од 2,5 до 3,5 метра и представљаће део бициклистичког коридора Дорћол – Ада Циганлија. На Савском кеју биће формиран травњак и посађена нова стабла, жбуње и украсно биље, а биће постављен и урбани мобилијар.
– За потребе наводњавања и одвођења отпадних и атмосферских вода биће постављено више од 2.000 метара инфраструктурних водова – подсећају из Дирекције.
За ову обнову град је издвојио 854,3 милиона динара.
Извор: Политика